Konserni02.02.2017

Koskisen asiakastyytyväisyys 2016

Koskisen tukkikentältä tukit jatkavat vanerin ja sahatavaran jalostukseen.

Joulukuussa 2016 kysyimme asiakkailtamme, mitä mieltä he ovat meistä. Palautetta tuli; 31 % asiakkaistamme vastasi kyselyyn. Palautteen myötä saimme kiitosta mm. hyvästä asiakaspalvelusta ja laadukkaista tuotteista, mutta kehityskohteitakin löytyi. Kasvatimme asiakasuskollisuutta mittaavaa NPS-lukuamme (Net Promoter Score) kahden vuoden takaisesta kymmenen yksikköä NPS:n ollessa nyt 47.

Koskisen konsernin tuotevalikoima on laaja; toimitamme asiakkaillemme vaneria, sahatavaraa, lastulevyä, koivutuotteita ja olemme myös puurakentamisen vahva osaaja. Yli puolet vastaajista antoi meille NPS-arvosanan 9–10 (mittaristo 0–10). Erityisen paljon saimme kiitosta asiakkaan toiminnan syvällisestä ymmärtämisestä, nopeasta ja asiantuntevasta palvelusta, monia myyjiä kiiteltiin ihan nimeltä. Kommenteissa kiitettiin myös luottamuksellista suhdetta ja asiakaskohtaisesti räätälöityjä, laadukkaita tuotteita.

Asiakkaamme näkivät parannettavaa toimitusajoissa ja niiden tiedottamisessa.   Nopeasti muuttuvassa maailmassa tuotteita, toimitusaikoja ja palvelua on kehitettävä koko ajan, jotta asiakkaamme pysyvät tyytyväisiä. Levytuotteissa pinnoitteiden ja kuosien entistä nopeampi uudistustarve nousi myös esille asiakasvaatimuksissa.

Iso kiitos kaikille palautta antaneille, se on meille tärkeää. Myyjämme käyvät palautteet läpi suurennuslasin kanssa, koska haluamme ymmärtää asiakkaitamme ja heidän bisnestään entistä paremmin ja osaltamme auttaa heitä menestymään. 

Arvoimme kaikkien vastaajien kesken Nordic Hysterian Kieppi-pöytävalaisimen. Suomalainen designvalaisin meni keittiökalusteita valmistavan Novart Oy:n Timo Korhoselle Nastolaan. Onnittelut voittajalle!  

Minna Luomalahti
Markkinointipäällikkö